top of page
חיפוש

לימודי אנגלית והעצמת עובדים ותלמידים באמצעות בינה מלאכותית


ree

לאחרונה הסתיים פיילוט ראשון מסוגו ללמידת אנגלית יישומית היפר-פרסונלית מבוססת בינה מלאכותית, במודל היברידי סינכרוני/אסינכרוני ייחודי בעולם ההכשרות המקצועיות.

בואו נעשה סדר בקלחת המילים הלועזיות..

התוכנית הינה תוכנית ייחודית וראשונה מסוגה בעולם ללמידה של אנגלית יישומית לעולמות התעסוקה, במודל "נטפליקס של עולם האנגלית", קרי - למידה אישית מבוססת בינה מלאכותית המותאמת ללומד, לרמתו ולמיומנויות הנדרשות לו בעולם העבודה.

התכנית מאפשרת שליטה מלאה ברמתו ובקצב התקדמותו של הלומד, באמצעות סוכן הצלחה ארגוני ומופעלת על גבי פלטפורמה בין-לאומית בשם Voxy וכוללת מס' מוצרים:

  • מבחן רמה (VPA (Voxy Proficiency Assessment – המותאם לרמת ה CEFR הנוהגת בארץ ולמדדים בינ"ל נוספים.

  • מערכת למידה דיגיטלית (LXP (Learning Experience Platform - למידה חווייתית אסינכרונית המבוססת בינה מלאכותית ולמידת מכונה.

  • למידה סינכרונית - מורים מקצועיים לאנגלית על גבי הפלטפורמה, בקבוצות קטנות של עד 5 לומדים ובלמידה אישית מורה-תלמיד.

  • מערכת בקרה ונתונים - מספקת לצוותי ההוראה והלווי נתונים אודות רמתו של התלמיד, התקדמותו, רמת מעורבותו ונתונים רבים נוספים המאפשרים תוצאות טובות יותר.


ree

התכנית פותחה עבור גופי הכשרה המבצעים היום הכשרות ייעודיות לעולם התעסוקה וקורסים ייעודיים (לדוגמא קורסי הכשרה בעולם התכנות) בני 3 חודשים ומעלה, בהם מתבצעת גם למידת אנגלית במקביל לתכנית הלמידה המקצועית. התוכנית משמשת הן לצורך העלאת רמתו של הלומד לקראת שוק העבודה והן לצורך שיפור מיומנותו לביצוע פעולות מקצועיות הנדרשות לו באנגלית.

במודל למידה שכזה, בו מסלול הלמידה המרכזי הינו הקורס המקצועי, נוצר צורך ללמד עשרות תלמידים השונים מאוד ברמת האנגלית שלהם, בתחומי העניין, ביעדי הלמידה האישיים ועוד. ההסטוריה מלמדת, שלמידה סינכרונית נוספת של אנגלית במקביל ללמידת מקצוע נוסף, מולידה מורכבויות שסופן כשלון; שכן בעולם כל כך אישי בו טכנולוגיה מתאימה את הנדרש לנו, אין סיכוי שתכנית אחת ללמידת אנגלית תתאים לכולם.

התכנית שפותחה בחברת SpeaX הישראלית, המפיצה הבלעדית של פלטפורמת VOXY העולמית בישראל, מאפשרת למידה אסינכרונית של אנגלית במקביל לקורס באמצעות היפר-פרסונלזיציה של הלמידה.

איך זה עובד?

תלמידי הקורס מבצעים במערכת מבחן רמה, בסופו יקבלו ציון ותשוקף להם רמתם לפי מדד ה CEFR האירופאי ומדדים בין-לאומיים נוספים. לאחר מכן, יענו על שאלון מטרות אישיות ותחומי עניין ובסופו תותאם להם תכנית למידה המבוססת על 25,000 שעות תוכן (קורסים, יחידות, שיעורים ויחידות למידה דינמיות).

בנוסף ללמידה הדיגיטלית המתבצעת על גבי הפלטפורמה, מתקיימים גם שיעורים חיים בקבוצות קטנות של לומדים (עד 5 בדרך כלל). התלמידים הינם באותה רמה ובעלי עניין זהה בשיעור הספציפי.

בתחילת הקורס מאפיינים את תכנית הלמידה בגמישות מלאה ומגדירים מהי "חבילת ההתקדמות השבועית" (הזמן עליהם להשקיע בלמידה הדיגיטלית).

והמורה? מה איתו? ובכן, המורה משנה את ייעודו, במקום לנסות להיות מורה לאנגלית של עשרות אנשים עם צרכים ותחומי עניין שונים, הוא פשוט הופך להיות מנטור אחד יעיל ללמידת אנגלית. המורה הופך להיות סוכן הצלחה שאינו נדרש יותר להמציא חומרים ולבדוק מבחנים, אלא ללוות את התלמידים שלו ולעודד אותם ללמידה. לרשות המורה לוח-בקרה המציג לו עשרות נתונים וסטטיסטיקות על כל תלמיד, רמתו, מס' הדקות שלמד, ציוניו, תחומי חוזקה וחולשה ועוד ועוד.

התכנים אשר נצרכו על – ידי תלמידי הקורס הראשון בתכנית היו ברובם תכנים רלוונטיים לעולם העבודה אליו הם מיועדים להשתייך בקרוב.

תכנים בנושאי כתיבת קורות חיים, השתתפות בראיון עבודה, הצגת פרזנטציות, כתיבת אימיילים וכל זאת במודל של "שניים בקופסא", כלומר התלמידים מקבלים מיומנויות הנדרשות להם בעולם העבודה בנוסף לשיפור רמתם באנגלית.


אם כך, למידה דיגיטלית, היברידית (סינכרונית ואסינכרונית) מבוססת פלטפורמת למידה מרכזית, יכולה להוות פתרון מיטבי לצורך בגמישויות רבות בקרב בתי-ספר ומכללות. פלטפורמת Voxy מסייעת בהכנת הלומדים לקראת עולם העבודה הרלוונטי להם, תוך הנגשה של מיומנויות חדשות באנגלית לעולם העבודה.



 
 
bottom of page